tworzenie stron internetowych

Tworzenie stron internetowych – trendy 2019

Tworzenie stron internetowych też podlega trendom. Co roku mogą się one zmieniać, nie tylko ze względu na zmiany w oczekiwaniach użytkowników, ale też trzeba brać pod uwagę wytyczne Google, jeśli w tej wyszukiwarce, chcemy witrynę pozycjonować. Dlatego żadna strona nie może osiąść na laurach i po pewnym czasie trzeba będzie ją zmodernizować. Najpierw jednak przyjrzyjmy się trendom obowiązującym nowo budowane witryny.

Co musi znaleźć się na stronie?

To pytanie zapewne zadaje sobie każda osoba lub firma, która chce zlecić tworzenie stron Warszawa czy tworzenie sklepu internetowego dla marki. Przede wszystkim strona musi być czytelna, prosta w obsłudze oraz podzielona na sekcje. Jednakże podział nie może być zbytnio szczegółowy. Bardzo długie listy menu z podziałem na mnóstwo podkategorii nie będą dobrze wyglądać, ani służyć wygodzie użytkownika.

Planując umieszczenie zdjęć czy filmów w tle trzeba zwrócić uwagę na szybkość ładowania się strony. Szacuje się, że jeśli witryna nie ładuje się w 3 sekundy, to zniecierpliwiony użytkownik z niej wychodzi. Dlatego już na etapie tworzenia strony www trzeba sprawdzić szybkość z jaką się ładuje i nie umieszczać elementów, który by jej pracę znacznie zwolniły.

Bardzo istotny jest też content marketing. Mimo, że zwykle omawiany jest przy okazji pozycjonowania stron internetowych, to prace nad marketingiem treści można zacząć już na początku powstawania strony. Wystarczy dodać zakładki np. O Nas, z krótkim tekstem informacyjnym. To też jest marketing treści. Warto założyć też blog w nowej zakładce lub subdomenie, gdzie będzie można publikować treści właśnie na potrzeby content marketingu.

Responsywna czy mobilna?

Budując stronę internetową nie można zapominać, że desktop to nie jedyna jej wersja, jak powinna powstać. Strony internetowe Warszawa powinny być dostępne dla każdego użytkownika internetu, także dla osób korzystających z urządzeń mobilnych. Z roku na rok coraz więcej osób deklaruje korzystanie z Internetu tylko za pomocą urządzenia mobilnego. Także to na smartfonach czy tabletach dokonuje się najwięcej wyszukiwań „na szybko” czy głosowo, a więc i do tego strony muszą być dostosowane.

Strona responsywna ma taki sam wygląd jak witryna desktopowa, ale ma wyświetlać się poprawnie nawet na urządzeniach mobilnych. Z tym, że nadal jest pełną wersją strony, a więc może ładować się bardzo wolno. Z kolei strona mobilna to oddzielna witryna, którą buduje się na innym CMS. Przygotowana jest ona stricte pod użytkowników mobilnych, a więc może mieć inny wygląd czy treść. Z założenia ma być łatwa w obsłudze. Warto więc zastanowić się nad zbudowaniem wersji desktopowej i dodatkowo mobilnej w ramach jednego projektu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *